22 Ekim 2013 Salı

İskoç Battaniyem - Scotch Blanket

Geçen sene eşimin Behzat Ç.'nin berjerinden diye tutturması sonucu bir berjer koltuk sahibi olmak hevesine kapılıverdik.... İkea, evimizin her şeyi. İkea,  canım benim... :)) Pek iyi, rahat, güzel de bir koltuk ama kirlenirse netçem diye kara kara düşünmeyeyim, üzerine dökeriz saçarız biz, rahat bir aileyiz çünkü... O nedenle odamızın hakim renklerine uygun bir battaniye yapayım diye heves ediverdim ve çabucak da ördüm. Tığ işlerini daha severek ve sıkılmadan yapıyorum nedense, tabii örnek de kolay olunca çabucak bitiverdi. Elbette bunda da hep anmaktan asla bıkmayacağım hanimelim'de daha önce açıklanan İskoç Şalı'nın katkısını yadsıyamam. Neyse işte uzatmayayım, yaptım, ördüm, kullanıyorum severek... Pek çok kişi de beğeniyor. Proje proje dedim, henüz yapmadığım şeylerden bahsettim, ama kendi yaptığım birçok şey eklenmeyi bekliyor. Eh, bununla başlayalım bakalım. Morun uğuru, Uğur'a uğur getirir belki:))




Yapım aşamaları oldukça basit. Lilayla basladim. İstedigim kadar zincir cektim. Ben koltuguma ordugum icin koltugumu kapatacak kadar uzunlukta zincir cektim. 3 lu trabzan ile kutucuklar yaptim. Kutucuklarin aralarina 1 zincir cektim. 13 sira boyunca ordum, sonra kreme gectim. Aynen 13 sira da krem, sonra mor renkle 13 sira. Bu uclu set halinde lila, krem ve mor renklerimi toplam 6 kere yaptim. Bu kismi yani orme kismi bitince de buyukce bir yorgan ignem var, ona iplerimi gecirerek dokuma yapar gibi kutucuklarimin bir altindan bir ustunden gecirdim. Bu kismi cok zor, oyalayici. Renkleri de ayni sirada yapiyoruz. Lila, krem mor. Kac sira gecirecegimiz bize kalmis, ama ben kare olusmasini istiyordum, bu nedenle 18 sira gecirince tam kare oluyor. İpi cok harcatan bir model, bu nedenle de nispeten daha ucuz oldugu icin ayni zamanda kalin yunler koltuk ortusu olarak yakan, terleten seyler oldugu icin tercihim soyle oldu: kartopunun lif iplerinden aldim, 4 er yumak ipten birazi artti, onlardan da pufun ustune basit bir sey orcem insaallah. Lif ipinin tek dezavantaji ince oldugundan daha cok örmek gerekiyor, örgü yürümüyor. Bu asamada daha kalin ipler de alinabilinir.

Yapmak isteyen eden varsa tavsiye ederim, kullanışlı, delik deşik olmayan, ayrıca tek kişilik yatak örtüsü ya da şekerleme yaparken üşümemek adına kullanılabilecekk çok amaçlı bir örtünüz olmuş olur. Haydi kolaylıklar herkese :))

1 yorum: